Sunday 16 September 2007

Ceritera Hari Ahad

Bosan , Malas & Dugaan

Pagi tadi nak gi keje, tersangat la liat nak bangkit sebab hujan. Dugaan sungguh! Kalau ikutkan hati, nak call spital untuk off sick jer. Tapi tak bule plak, sebab esok ade menteri dari Scottish Parliment nak datang untuk rasmikan ward cancer kat Beatson. Jadi kena cuci spital tu bersih2. Org penting beb! Lagi pun last week ade kwn kena 'inverview' dgn manager sebab wat sick call. Nak tanak kena bangun gak la. BOSAN!

Bile kat tempat keje, lain pulak dugaannyer. Dengan kadar kemengantukkan yang super duper, digagahi gak melakukan tugasan. Tapi sebelum tu, masuk staff rest area yg terpencil a.k.a bilik aktiviti jahat aku, untuk lelap seminit dua. Sedar2, dekat 10 minit aku kat dlm bilik tu. Tapi takpe, supervisor tak datang check, so ngan selamba badaknye aku mulakan tugas dengan kadar yg sangat pelahan macam siput babi khinzir. Dalam masa aku keje tu, ade la aku lalu depan reception untuk kutip sampah dlm public toilets yg ade kat kawasan tu. Tiba-tiba, aku terbau sesuatu yang....yang.........sangat sedap! Rupanye guard kat reception tu tengah makan dgn lahapnye. Sabar je aku. "It's Ramadan and u are fasting rite?" tanye mamat tu. Aku pun jawab "yes" aje la. Die tau plak skang bulan Ramadhan dan tau aku tengah puasa.

Menu berbuka puasa arini:

  • Nasi putih dgn kari kambing
  • Bubur kacang
  • Apple tart
  • Garlic bread dgn sup ayam+carrot+cream soup
Semua tu kecuali apple tart dimasak oleh mak aku. aku tukang makan jer. terima kasih

Ceritera Semalam

Aku tak update blog semalam disebabkan tak sempat untuk mengupdatekannyer. Dipendekkan cerita, masa kat tempat keje, ade brief pasal menteri nak datang. Then bile balik umah, aku bantai tido. Pastu berbuka kat umah geng2 bujang sebab dorang ade kat tahlil sket. Dapat la merasa ayam madu, sup tulang dengan sayur campur beserta pudding ngan popia yg dimasak oleh geng-geng bujang LELAKI. Dahsyat dorang ni. Lepas tu bawak perut yg memboyot gi masjid untuk smayang terawih. Sampai kat umah, terus tido. Sekian

Ceritera Kelmarin

Hari yg takde mood bagi aku sebab bnyk bende bodo yg aku dah wat. Pertamanye, aku terlepas smayang jumaat sebab tertido. Bile sedar, dah kol 3ptg. Lepas semayang Zohor baru teringat yg aku tak solat Jumaat untuk ari tu. Rugi-rugi! Keduanye, aku dengan bangang masukkan mmc card ke dlm sd card dlm ps3 aku. Dah card tu tak bule keluar. Nak nangis dibuatnye. Setelah bnyk kali mencuba untuk kuarkan tapi masih tak boleh, aku just give up dan tido! Mujurla aku dengan hensemnye berjaya keluarkan card tu keesokkan hari

2 comments:

Aizar Azman said...

wahaha..
klaka lak..
sabar2,tuh bukan bodo,tuh ilang ingatan..
isk2,kemaruk tidow ek??

best btol menu anda itu..
apple tart,feveretku!!

anasmalik said...

haa..ilang ingatan ker? takpe la..lebey kurang la tuu