Thursday 4 October 2007

Update

Fuh, dah seminggu lebey rupanye aku tak update blog ni. Sungguh kejap masa berlalu. Mintak maap ke Cik Aiza sebab lame tak update blog ni.

Honestly..aku sungguh sibuk dlm seminggu dua ni. Kerja kat kedai Apple Computers ngan Gartnavel Hospital tu dah semesti. Skang semester baru pon dah start, kelas pon pack, jadi makin sibuk la minggu2 aku kat Glasgow ni. Tu tak termasuk menjemput org berbuka puasa. Hampir setiap malam jemput org makan, terutamanye yg baru sampai ke Glasgow ni. Mudah-mudahan murah la rezeki aku sekeluarga. Tu tak termasuk demam aku lagi. Demam2 pon sanggup gi keje. Sungguh berdedikasi aku ni. Chewah. Cuma ari Ahad lepas( 30/09/07) aku tak gi Gartnavel sebab, ari sebelumnye joints aku sakit, menandakan demam aku akan datang balik. Jadi lepas abis keje ari Sabtu kat spital tu, aku bagi tau supervisor yg mungkin aku tak akan dtg keje untuk keesookan hari. Die just kate ok, so aku pon tak keje la ari ahad tu. Rupenye kes aku ni dibawa ke manager, dan berkemungkinan besar aku kena mengadap duli yg maha mulia manager bila aku gi keje nanti. Sungguh hampeh kan? Aku ingat bile aku bitau camtu, takde la susah kan supervisor untuk cari org ganti kalau aku tak dtg nanti, rupenye aku silap. Pengajaran untuk aku: Just phone sick ke supervisor pagi2 sebelum start shift. Period!

Ari ahad lepas Nash pulang ke Malaysia setelah 4 tahun kat sini. Nampak sangat die excited nak balik. Banyak giler barang yg die bwk balik, sampai kan kena check-in 3 kali sebab beg overweight untuk bawak masuk dlm cargo, dan terpaksa tinggalkan sedikit barang kat sini untuk kurangkan berat. Tapi yg penting die dah selamat sampai ke tanah air.

"Hi love, want to do some business?" ade pros offer aku masa aku on the way gi keje pagi tadi. Hampeh btol la, pagi2 buta lagi dah kena approach. Ni mesti mlm tadi takde client. "No, thank you. I'm going to work" tu jer la yg aku dpt cakap. Dah le pompuan tu tinggi dan besar. Kalau kena peluk, mau tak penapas aku. Ngeri woooo

2 comments:

Aizar Azman said...

wakaka..
pg2 kene approach..
nak gelak guling2..

wahh2,demam ke??
tu la ejek sy lg..ckp salu saket kan??ng3h..ngeh

anasmalik said...

ala..sy ni bukan ari2 sakit perut pon:-p